13 Ιουλίου 2024
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

LamiaFM1.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ ΜΑΣ ΖΩΝΤΑΝΑ

Εγκαίνια – παρουσίαση της εικαστικής έκθεσης του Γιάννη Αργυρόπουλου με τίτλο: «Αποκαθηλώνοντας την Εικόνα»

Ο Δήμος Λαμιέων και η Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας «Αλ. Κοντόπουλος» διοργανώνουν την εικαστική έκθεση του Γιάννη Αργυρόπουλου, με τίτλο: «Αποκαθηλώνοντας την Εικόνα», στην κύρια αίθουσα της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας «Αλ. Κοντόπουλος», από 15/11/2023 έως 15/01/2024, με επιμελητές τους Εύα Παπανικολάου και Μιχάλη Πολατίδη.

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Τετάρτη 15/11/2023, ώρα 19.30, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Ωράριο λειτουργίας : Δευτέρα – Παρασκευή 9.00 – 14.00 και Τετάρτη 18.00 – 20.00.

 

Ο Γιάννης Αργυρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1969.

Τα μαθητικά του χρόνια τα έζησε στην πόλη της Λαμίας. Από το 1987 έως το 1991 σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή Βελιγραδίου. Το 1991 έως το 1992 παρακολουθεί μαθήματα σχεδίου – χρώματος στο εργαστήριο του Βασίλη Κορκόβελου και από το 1992 έως το 1994 στο εργαστήριο του Τάσου Ρήγα στην Αθήνα. Από 1997 έως το 2002 σπουδάζει στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ στο εργαστήριο του Γιάννη Φωκά και παράλληλα παρακολουθεί τα τμήματα, Χαρακτικής με καθηγητή τον Ξενή Σαχίνη, Φωτογραφίας με καθηγητή τον Γιώργο Κατσάγγελο και Επεξεργασίας Ψηφιακής Εικόνας με καθηγητή τον Θανάση Πάλλα. Από το 1991 έως το 1995 είναι συνιδρυτής και μέλος (πλήκτρα) του μουσικού συγκροτήματος Altered Faces με συμμετοχή στη δισκογραφική συλλογή Don’t Let Them Kill​.​.​. Your Taste​!​!​! της GAB Productions που κυκλοφόρησε 1998 και επανακυκλοφόρησε το 2012. Από το 2001 έως το 2004 διδάσκει ελεύθερο σχέδιο στο φροντιστήριο του Θανάση Παπιώτη στη Θεσσαλονίκη, στα τμήματα προετοιμασίας για την Αρχιτεκτονική και την Καλών Τεχνών. Το 2010 έως το 2011 συμμετέχει στην ομάδα επεξεργασίας ψηφιακής εικόνας Futur Animation – Futur Cinema με τον αρχιτέκτονα Δημήτρη Καραγιάννη  και τον γραφίστα – εικαστικό Σωτήρη Αργυρόπουλο. Εργάζεται ως Freelance Digital Artist με ιδιαίτερη αδυναμία στο Cover Art και Poster Design. Ασχολείται επαγγελματικά με τη χρωματική μελέτη, διαμόρφωση και διακόσμηση εσωτερικών χώρων. Το 2011 αφήνει την Αθήνα και εγκαθίσταται στα Τρίκαλα Θεσσαλίας, όπου δημιουργεί μαζί με τον Σωτήρη Αργυρόπουλο, γραφίστα – εικαστικό  και τη Μίνα Αργυροπούλου, μηχανικό βιομηχανικού σχεδιασμού, τον χώρο τέχνης – εργαστήριο “iNDie – Γ@Τος” όπου προβάλουν τα έργα τους, οργανώνουν εικαστικές εκθέσεις και παράλληλα στήνουν την δημιουργική ομάδα iNDie – Γ@Τος creations.

Εκθέσεις

1997 / Booze – οργάνωση και συμμετοχή του project Carolina Tribal Hotel με δύο έργα εγκαταστάσεις χώρων, “Μήτρα” και “Κήπος”

2000 / ART CON-X-ION 1 ομαδική έκθεση, Κέντρο Αρχιτεκτονικής, Θεσσαλονίκη

2000 / ART CON-X-ION 2. ομαδική έκθεση στον εκθεσιακό χώρο του Δημαρχείου Νεάπολης, Θεσσαλονίκη

2001 / Διαγωνισμός Διεθνούς Αερολιμένα “Ελευθέριος Βενιζέλος”, Αθήνα, (Διάκριση Έργου)

2001 / “Εργαστήριο Γιάννη Φωκά”, ομαδική έκθεση, ART FORUM VILKA GALLERY, Θεσσαλονίκη

2001 / “Το Μικρό είναι Υπέροχο”, ομαδική έκθεση, ART FORUM VILKA GALLERY, Θεσσαλονίκη

2001 / Έκθεση σχεδίου των φοιτητών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., DOM KULTURE “STUDENSKI GRAD” GALERIJA, Βελιγράδι

2002 / 2η Bienalle φοιτητών των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδας, Ηράκλειο Κρήτης

2002 / Ομαδική Έκθεση Αποφοίτων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη

2002 / Καλλιτεχνικές ανταλλαγές στη νότιο – ανατολική Ευρώπη, Θεσσαλονίκη

2002 / F.A.G. FLU GALLERY ομαδική έκθεση, Βελιγράδι

2003 / “Ακολουθήστε τους Καλλιτέχνες”, (το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, και οι γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Ειρμός, Έψιλον, Ζεύξις, Ζήτα – Μι, Καλφαγιάν, Παρατηρητής και TinT προτείνουν 40 καλλιτέχνες, τους οποίους μπορείτε να επισκεφθείτε στα εργαστήριά τους),Θεσσαλονίκη

2003 / Ομαδική έκθεση στήριξης του Συλλόγου ΑΥΤΙΣΜΟΣ – ΕΛΠΙΔΑ, αίθουσα τέχνης Παρατηρητης,  Θεσσαλονίκη

2004 / Ατομική έκθεση, αίθουσα τέχνης Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη

2004 / CARTE BLANCHE, 40 + 1 ΝΥΧΤΕΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ, Βooze Cooperativa, Αθήνα

2006 / “ΡΕΟΝ ΥΔΩΡ”, ομαδική έκθεση, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη

2010 / “Lightyears”, ομαδική έκθεση, γκαλερί Άλεκτον, Κεραμεικός Αθήνα

2014 / “iNDie – Γ@Τος” σε συνεργασία με το BE ART / B.ear project, στον εκθεσιακό χώρο του  Ananti City Resort, Τρίκαλα Θεσσαλίας

* Από το 2012 εκθέτει μόνιμα τη δουλειά του στον χώρο τέχνης iNDie – Γ@Τος, στον πεζόδρομο της Απόλλωνος 7, στα Τρίκαλα Θεσσαλίας.

 

Η ιστορικός – κριτικός τέχνης Θάλεια Στεφανίδου γράφει για τον Γιάννη Αργυρόπουλο:

‘Όμοια με την πρώτη ανατολή  υπάρχει ένα σύννεφο

όπως σύννεφα σε μια ζωγραφική

Χαϊκού

Όλα ρευστά,εντάσεις και εκτονώσεις εν εξελίξει.

Καμπύλες, κυματισμοί, διάχυτες φυσαλίδες – που χώρος διαφυγής ή απόδρασης;

Το χρωματικό ενεργοποιημένο περιέχον συνεχώς μεταβάλλεται σ’ ένα

χώρο γεμάτο, κεκορεσμένο, καθόλου καταναλωμένο, που λειτουργεί

με τις δυνάμεις της δικής του εντροπίας.

Σκόρπιοι εδώ και εκεί, άτακτοι πυρήνες – άμορφα χρωματικά νεφελώματα- απρόοπτες εστιάσεις ή κεντρομόλες και φυγόκεντρες μορφοποιήσεις.

 

“Χαογύπες” και “Ελισσοαίλουροι”

Να τι φαντασιώνεται, να τι αισθάνεται, να τι καταγράφει ο Γιάννης Αργυρόπουλος στις ζωγραφικές του αφηγήσεις. Ανεικονικές προτάσεις πάνω σε ανεπεξέργαστο υπόστρωμα: γραφισμοί, σχεδιάσματα και χρωματικά κηλιδώματα που μεταμορφώνονται διαρκώς σε πεδία αλληλοδιεισδύσεων, σ΄ένα εσωτερικά κινούμενο σύστημα, σ΄ένα παιγνιώδη διά – κοσμο που χορεύει ασταμάτητα στην ενδοχώρα του. Το κενό, το πλήρες και κενό του πλήρους – οι ιριδίζουσες εξαχνώσεις – όλα μιλούν για εκείνον τον τρόπο εικαστικής διαδικασίας προς την παραγωγή τρόπων, όπου ο δημιουργός ισότιμα γράφει, ζωγραφίζει, σχεδιάζει, την αναστάτωση ή τη γενναιοδωρία αισθημάτων. Με επίμονες επαναφορές στις κατακτήσεις της αφαίρεσης, ο Γιάννης Αργυρόπουλος αναπτύσσει γραμμές, χρώμα, κίνηση, αντιπαραθέτοντας όρια ή ρυθμούς, αναδιατάξεις ή επαναλήψεις. Η γραμματική της καθαρής αφαίρεσης, ως μια κατεξοχήν γραμματική της δημιουργικής φαντασίας και των μεγάλων αναγωγών, φαίνεται να τον κερδίζει κατά κράτος ανάμεσα στις πολλαπλές και συχνά απρόβλεπτες και επινοητικές εκδοχές των ημερών μας.

Θάλεια Στεφανίδου

Ιστορικός – κριτικός τέχνης

Facebook
Twitter
Email
Διαβάζονται Περισσότερο