Στα μέτρα για την εξάλειψη της βίας στα σχολεία αναφέρθηκε σε συνέντευξή του ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, τονίζοντας ότι πρώτα πρέπει να αποτυπωθεί τι είδους ζήτημα είναι το κάθε περιστατικό – σωματική, ψυχολογική ή διαδικτυακή βία- και στη συνέχεια «να γίνει ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών».

Μιλώντας την Τρίτη στην ΕΡΤ ο υπουργός ερωτήθηκε αρχικά αν υπάρχει διάλογος με τα κόμματα της αντιπολίτευσης:

«Σε όλα τα ζητήματα επικοινωνούμε, σε όλα τα ζητήματα έχει υπάρξει διάλογος, Άλλωστε έχει υπάρξει και συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο πάνω σε αυτό το ζήτημα, το οποίο έχει ψηφιστεί από το 2023 – που αφορά την πλατφόρμα αυτό, αμιγώς.

» Από εκεί και πέρα αυτά είναι ζητήματα τα οποία έρχονται και τα εισηγούνται οι ειδικοί. Εμείς λοιπόν υιοθετούμε τις προτάσεις και τις απόψεις των ειδικών. Αυτό δεν είναι ένα πολιτικό ζήτημα, είναι ένα ζήτημα που αφορά τα παιδιά μας».

Σχετικά με τα σοβαρά περιστατικά σχολικής βίας, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι «η αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα έχει μια τετραμελή ομάδα, η οποία θα περιλαμβάνει και ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και ακριβώς γι’ αυτό το λόγο θα υπάρχει και μια όσμωση της ομάδας αυτής της διεύθυνσης με το σχολείο. Και φυσικά υπάρχει και μια επταμελής επιτροπή ειδικών στο υπουργείο Παιδείας. Θα έχουμε ορατότητα στα πάντα και θα παρεμβαίνουμε όταν και όπου χρειάζεται (…)

» Αναφέραμε την πλατφόρμα και υπάρχει και το πλαίσιο ενδυνάμωσης των μαθητών και συνεπειών στο σχολείο. Όλα αυτά μαζί ή αν θέλετε μια παλέτα πολιτικής, είναι ένα συνολικό πλαίσιο πολιτικής, όπως το κάνουν πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες που αντιμετωπίζουν λίγο πολύ το ίδιο πρόβλημα, αντίστοιχο πρόβλημα.

» Έχουμε προσπαθήσει να εμπνευστούμε από τα καλύτερα παραδείγματα, ακριβώς για να μπορέσουμε να παρέμβουμε. Είμαι αισιόδοξος ότι ακριβώς επειδή και τα μέσα ενημέρωσης έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο αναδεικνύοντας αυτά τα θέματα και ευαισθητοποιούνται».

Στη συνέχεια επισήμανε ότι «πρέπει να εξαλείψουμε τον σχολικό εκφοβισμό και τη βία στα σχολεία. Και ακριβώς γι αυτό το λόγο παρουσιάσαμε σήμερα ένα πλέγμα μέτρων. Κυρίαρχη σε αυτό το πλέγμα μέτρων είναι και αυτή η πλατφόρμα την οποία περιγράφεται. Η πλατφόρμα αυτή έχει προβλεφθεί καταρχήν από νόμο που έχουμε κάνει προ καιρού. Αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της και προβλέπει να μπορεί ένας γονιός ή ένα παιδί του Γυμνασίου και του Λυκείου να μπει σε αυτή την πλατφόρμα και να καταγράψει, να αποτυπώσει το είδος του εκφοβισμού που έχει υποστεί, το είδος του περιστατικού, τη συχνότητα του περιστατικού και μετά το σχολείο του. Καταρχήν να διαχειριστεί το περιστατικό αυτό με πολύ συγκεκριμένους κανόνες που έχουν διαμορφωθεί από ειδικούς».

Ο υπουργός Παιδείας είπε ακόμη ότι οι γονείς θα μαθαίνουν μέσω εφαρμογής την πορεία και τις απουσίες των παιδιών τους.

Σχετικά με τα μαθήματα για το bullying, σημείωσε ότι «στα εργαστήρια δεν μιλάμε μόνο να κάνεις μάθημα για το μπούλινγκ. Εδώ πρέπει να κάνουμε κάτι ευρύτερο. Υπάρχει αυτό που λέμε δράσεις ενεργού πολίτη. Αν δει κανείς παγκόσμιες έρευνες πέρα από το θέμα του bullying στην Ελλάδα είμαστε πολύ χαμηλά σε αυτό που αποκαλούμε κοινωνικό κεφάλαιο, τις σχέσεις εμπιστοσύνης στον κοινωνικό ιστό. Το να δουλεύουμε καλά σε ομάδες, το να εμπιστευόμαστε τους άλλους γύρω μας και οι μελέτες που κάνουν κοινωνιολόγοι, πολιτικοί, επιστήμονες δείχνουν ότι αν είναι χαμηλά αυτά τα στατιστικά, αυτό επιδρά και στην οικονομική ανάπτυξη και στην ευρωστία του κοινωνικού ιστού. Άρα είναι ένα ευρύτερο ζήτημα (…)

» Την τελευταία τετραετία είχαμε 27.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση. Περισσότεροι ήρθαν από όσους υπηρέτησαν και διαρκώς και μέσω των αναπληρωτών που στηρίζουν το σύστημα εκπαίδευσης εμπλουτίζουμε αν θέλετε τον αριθμό και την ποιότητα των εκπαιδευτικών μας».

Για τους ψυχολόγους στα σχολεία, ανέφερε: «Ο αριθμός έχει διπλασιαστεί από το 2019. Απ όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση της χώρας ήμασταν στους 2.000 και τώρα είμαστε λίγο κάτω από τους 4.000 ανά θέσεις ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Είναι επαρκής αριθμός. Διαρκώς θα εμπλουτίζεται και διαρκώς βελτιώνεται. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι με τους ανθρώπους που είναι πολύ άξιοι που ήδη έχουμε να μπορούμε να μεγιστοποιήσουμε την κάλυψη και έτσι θα υπάρξουν και αλλαγές στους κανόνες το επόμενο διάστημα που θα ανακοινωθούν, οι οποίες θα επιτρέψουν τη μέγιστη δυνατή κάλυψη σχολείων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Πάντως σίγουρα αριθμός έχει διπλασιαστεί και σίγουρα θα προσπαθήσουμε να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο σε αυτό (…)

Στόχος όμως είναι να είναι σχεδόν σε όλα τα σχολεία, ενδεχομένως λόγω των γεωγραφικών περιορισμών, να μην μπορέσει κανείς να το κάνει στο 100% ακριβώς, αλλά θα πρέπει αξιοποιώντας και την τεχνολογία και τα τεχνολογικά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας, να μπορέσουμε να το στοχεύσουμε».