Ξεκίνησε τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου, η καθημερινή σίτιση 2.028 μαθητών σε σχολεία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο πλαίσιο υλοποίησης του Προγράμματος Σίτισης και Προώθησης Υγιεινής Διατροφής – ΔΙΑΤΡΟΦΗ που υλοποιεί το Ινστιτούτο Prolepsis.
Το έργο, το οποίο ξεκίνησε με πρωτοβουλία του τότε Περιφερειάρχη Κώστα Μπακογιάννη, συνεχίζεται και αυτή τη σχολική χρονιά χάρη στις άμεσες ενέργειες της νέας περιφερειακής αρχής και του Περιφερειάρχη κ. Φάνη Σπανού
Φέτος είναι η τέταρτη σχολική χρονιά υλοποίησης του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ σε σχολεία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Συνολικά, περισσότεροι από 6.000 μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας έλαβαν δωρεάν σχολικά γεύματα τις σχολικές χρονιές 2015-2016, 2016-2017 και 2018-2019, μέσω του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
Έως σήμερα η Περιφέρεια έχει προσφέρει συνολικά 576.000 υγιεινά γεύματα, ενώ τη σχολική χρονιά 2019-2020 υπολογίζεται ότι θα διατεθούν στους μαθητές περισσότερα από 200.000 γεύματα.
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, που προέρχονται από 25 σχολεία και των πέντε Περιφερειακών Ενοτήτων της Στερεάς και χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Τα υγιεινά γεύματα του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ θα διανέμονται καθημερινά στα σχολεία, στο σύνολο των μαθητών. Είναι σχεδιασμένα με βάση τις διατροφικές ανάγκες των παιδιών από ιατρούς, διατροφολόγους και τεχνολόγους τροφίμων του Ινστιτούτου Prolepsis, με τη συμβολή Καθηγητών από Πανεπιστήμια της Ελλάδας και των ΗΠΑ.
Τα αποτελέσματα του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι εντυπωσιακά από το μέχρι σήμερα πρόγραμμα δωρεάν σίτισης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν στα σχολεία που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα, καταδεικνύεται ότι όχι απλώς καλύφθηκαν με τον καλύτερο τρόπο οι καθημερινές διατροφικές ανάγκες των μαθητών, αλλά και ότι βελτιώθηκαν σημαντικά οι δείκτες υγείας του συγκεκριμένου πληθυσμού. Συγκεκριμένα, σε ετήσια βάση, κατά μέσο όρο το 18,9% των οικογενειών που αντιμετώπιζαν επισιτιστική ανασφάλεια κατά την έναρξη του Προγράμματος δεν αντιμετώπιζαν στη λήξη του σχολικού έτους, ενώ το 36,3% των οικογενειών που αντιμετώπιζαν πείνα κατά την έναρξη δεν αντιμετώπιζαν στη λήξη του σχολικού έτους. Επίσης, το 45,6% των μαθητών που είχαν χαμηλό σωματικό βάρος (λιποβαρείς), κατάφεραν να αποκτήσουν κανονικό σωματικό βάρος.

Η υλοποίηση του Προγράμματος σε σχολεία της Στερεάς προστίθεται σε μία σειρά από πρωτοβουλίες της Περιφέρειας για την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης και την υποστήριξη των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού. Εκτός από τη σχολική σίτιση, το Ινστιτούτο Prolepsis υλοποίησε το 2019, με φορέα χρηματοδότησης την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το έργο για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων τρίτης ηλικίας σε θέματα σχετιζόμενα με τη διατροφή και την πρόληψη ατυχημάτων στο σπίτι.


















