Με μεγάλη συμμετοχή και ιδιαίτερο ενδιαφέρον του κοινού πραγματοποιήθηκε το Σάββατο
20 Ιουνίου 2026 ο Ιστορικός Περίπατος στην Υπάτη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του
Δήμου Λαμιέων για την 82η επέτειο του Ολοκαυτώματος της Υπάτης.
Η δράση συνδιοργανώθηκε από τον Δήμο Λαμιέων, τη Δημοτική Κοινότητα Υπάτης, το
Σωματείο «Φίλοι Μουσείου Εθνικής Αντίστασης και Σύγχρονης Ιστορίας Ρούμελης, τα
Γενικά Αρχεία του Κράτους (ΓΑΚ) Φθιώτιδας» και τον Όμιλο Φίλων του Δάσους.
Την ιστορική επιμέλεια του περιπάτου είχαν η Δρ Βασιλική Λάζου, ιστορικός, διδάσκουσα
στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ και πρόεδρος του Σωματείου, καθώς και η
Σοφία Βακιρτζηδέλη, ΜΑ Βιβλιοθηκονόμος και προϊσταμένη των ΓΑΚ Φθιώτιδας. Την
ξενάγηση εμπλούτισαν με πολύτιμες πληροφορίες ο πρόεδρος και μέλη του Διοικητικού
Συμβουλίου του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Υπάτης «Αινιάνες», καθώς και ο πρόεδρος του
Ομίλου Φίλων του Δάσους κ. Πάρης Φούντας.
Ο ιστορικός περίπατος αποτέλεσε μια ουσιαστική διαδρομή μνήμης και γνώσης,
αναδεικνύοντας τα τραγικά γεγονότα της 17ης Ιουνίου 1944, όταν τα γερμανικά
στρατεύματα κατοχής πυρπόλησαν την Υπάτη, εκτέλεσαν αθώους κατοίκους και μετέτρεψαν
την ιστορική κωμόπολη σε μαρτυρικό τόπο θυσίας.
Η διατήρηση της ιστορικής μνήμης αποτελεί χρέος απέναντι στους ανθρώπους που
θυσιάστηκαν για την ελευθερία και πολύτιμη παρακαταθήκη για τις νεότερες γενιές, ώστε η
βαρβαρότητα, ο φασισμός και ο ναζισμός να μην βρουν ποτέ ξανά χώρο στην κοινωνία μας.























